Pentru a veni în sprijinul copiilor, Parohia“Adormirea Maicii Domnului” şi “Sfântul Corneliu Sutaşul” -Balta Albă, în parteneriat cu Grădiniţa Nr. 147 Bucureşti şi cu  Asociaţia Faptele Credinţei,  a lansat un nou proiect educaţional:

Proiect educaţional “Micul Creștin”

Tipul proiectului: activităţi catehetice-educative

Durata: 6 şedinţe

Perioada: 1 mai – 15 iunie 2010

I. ARGUMENT

Cercetarile in domeniul psihologiei copilului si practica educativa ne arata ca educatia moral­-religioasa este posibila de la cea mai frageda varsta, iar varsta prescolara, cu trasaturile de vointa si caracter in formare, ne indreptateste sa afirmam ca introducerea unor elemente de educatie religioasa la gradinita este un lucru important si necesar. Aceasta este perioada propice ca toti copiii sa fie invatati sa-L iubeasea si sa-L respecte pe Dumnezeu, sa deosebesea binele de rau, sa stie ce trebuie sa faca pentru a trai crestineste, curati ca ingerii la trup si la suflet.

Dat fiind faptul ca, la varsta prescolara copiii sunt foarte receptivi la diversele influente care se exercita asupra lor, avem datoria de a-i ajuta sa-si deschida mintea si sufletul spre credinta si sa-i apropiem cat mai mult de adevaratele valori spirituale ale neamului din care se trag. Oferindu-le posibilitatea de a trai intens unele momente religioase, vom reusi sa le influentam comportamentul de zi cu zi si sa-i educam in spiritual valorilor moral religioase: „iubirea de aproapele”, „implinirea de fapte bune”, „respectarea parintilor si a batranilor”, „ajutorarea celor nevoiasi” si, mai ales, „apararea cu tarie a credintei ortodoxe, stramosesti”. Aceste valori crestine bine insamantate in sufletele curate ale copiilor, vor deveni pe parcursul vietii radacini puternice, care vor sustine cu tarie micul crestin in calea vanturilor sectare sau in incercarile vietii.

Avem un mare privilegiu si osfanta datorie de a-i familiariza pe copii cu sistemul valorilor religioase (evlavie, adevar, rugaciune, pietate, iertare, milostenie) si a le cultiva un comportament adecvat normelor si canoanelor religioase. Un copil, peste ani, ar putea fi un sfant sau un pacatos. De noi depinde daca sufletul lui porneste pe drumul bun sau pe drumul rau:”Din acelasi lemn poti face si icoana si maciuca”.Cata vreme vom avea grija de copiii nostri, putem nadajdui intr­o lume mai buna, mai curata.

 

II. ETAPE:

1.Învăţarea rugăciunilor accesibile copiilor preşcolari

2. „Casa lui Dumnezeu – Biserica 

3.Ziua Eroilor – Să ne cunoaştem Veteranii- luni sau marţi înainte de Înălţare, merg cu Domnul Col. Ursu la Grădiniţă

4.România Creştină -Pelerinaj la Man. Ghighiu,Pissiota şi ţigăneşti –se va realiza în jurul zilei de 1 iunie.

5.Împărtăşirea copiilor în postul Sfinţilor Apostoli înainte de vacanţa.

6. Serbarea şi acordarea Diplomei,,Micul Creştin,, tuturor copiilor.

 

III. ODIECTIV CADRU: introducerea copilului in ambianta sociala si culturala a spatiului caruia ii apratine şi realizarea caracterului religios- moral cu desavarsirea lui in personalitatea crestina.

 

IV. OBIECTIVE DE REFERINTA:

La sfarsitul proiectului, copiii vor fi capabili:

–   sa afle rostesca rugaciunile pentru copii

–   sa identifice pe Mantuitorul Iisus Hristos, pe Maica Domnului, Sfinţii cei mai cunoscuţi

–   sa participe la manifestarile traditionale crestinesti;

–   sa recunoasca modele de comportament crestin în faptele sfintilor şi ale personajelor din poveşti;

–   sa respecte regulile de comportament religios-moral in familie, gradinita, biserica; sa identifice principalele calitati ale unui bun crestin;

–   sa se implice in actiuni comune cu prieteni si colegi apartinand diferitelor confesiuni;

V. METODOLOGIA DE INTERVENTIE:

1. Metode:

– didactice: explicatia, dezbaterea, lucrul in echipa, studiul de caz, instuctajul, jocurile de rol;

– psihologice: chestionarul, observatia;

2.Mijloace:

– carti cu caracter religios, CD-uri, casetofon, televizor, icoane, Biblia pentru copii, pliante, diverse materiale educative

3.Personal: educatoarele, parintii, preotul, alţi parteneri

4. Forme de organizare:

-frontala, pe grupe, vizite, expozitii, excursii, intalniri cu preotul.

 

VI. GRUPUL TINTA:

– copii de la Grădiniţa Nr. 147 din Bucureşti care manifesta interes pt acest gen de activitate

 

VII. DISEMINAREA PROIECTULUI

–        invitaţii pentru părinţi şi pentru reprezentanţi ai comunităţii locale

–        expoziţie de fotografii realizate pe timpul derulării proiectului

–        premierea copiilor si a îndrumatorilor

–        prezentarea unui program artistic

–        publicarea proiectului pe site-uri de specialitate

–        publicarea in presa a unui articol care sa ilustreze activitiatile derulate

 

VIII. EVALUAREA PROIECTULUI

– se va evalua modul în care au fost realizate obiectivele propuse, gradul de implicare în derularea programului, a  factorilor responsabili în vederea optimizării următoarei etape a proiectului “Micul creştin”.

 

 

 

 

Last modified: aprilie 14, 2014